Matrabike levert al meer dan 30 jaar fietsen aan tevreden klanten in Nederland en België. Op iedere fiets ontvangt u als klant 2 jaar garantie. Lees meer over onze garantierichtlijnen, werkwijze en het benodigde onderhoud aan uw fiets om de garantie te behouden.
De door Matrabike gehanteerde termijnen en voorwaarden zijn een minimum, en gelden onverminderd als de wettelijke regels aangaande garantie en conformiteit. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Garantie op iedere fiets
Matrabike geeft 2 jaar garantie op iedere fiets. Deze garantie is enkel van kracht als u uw fiets op een gedegen manier onderhoudt volgens onze richtlijnen. Slijtage aan onderdelen ten gevolge van het gebruik van de fiets valt nooit onder de garantie. Onze fietsspecialisten beoordelen of de reparatie aan uw fiets onder garantie valt of voor uw eigen rekening. De garantierichtlijnen op een Matrabike fiets zijn als volgt:
Het aankoopbewijs
De 2-jarige garantieperiode op uw nieuwe fiets gaat in op het moment van aankoop. De datum die op uw aankoopbewijs staat, is de aankoopdatum. Bewaar uw aankoopbewijs op een veilige plek. Deze heeft u nodig als u aanspraak wilt maken op een garantieverzoek door uw fiets in één van onze winkels aan te bieden ter reparatie.
Carry-in garantie
Wilt u uw fiets ter reparatie onder garantie aanbieden? Dan is het niet nodig contact op te nemen met onze klantenservice. Matrabike werkt bij de garantie namelijk volgens het ‘Carry-In’ principe. Dit betekent dat u uw fiets zelf naar één van onze winkels brengt. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken en kunt uw fiets gewoon naar één van onze fietsenwinkels brengen.
Uw fiets laten ophalen
Wanneer het u niet lukt om de goederen naar één van onze winkels te brengen, kunnen wij deze voor u op laten halen door onze vervoerder. Voor het ophalen van de fiets zijn wij genoodzaakt een bedrag van € 45,- in rekening te brengen. Ook voor het terugbrengen van de fiets brengen wij € 45,- in rekening. Mocht u hier gebruik van willen maken, neemt u dan contact op met onze klantenservice. In dit geval is het wel nodig om een ophaalafspraak te maken.
Specialisten beoordelen garantieverzoek
Matrabike beschikt over een technisch team met deskundige fietsspecialisten die uw garantieverzoek beoordelen. Deze specialisten zullen beoordelen of de reparatie aan uw fiets onder de garantie valt of dat de kosten hiervan voor uw rekening vallen.
Jaarlijks een onderhoudsbeurt
Voor lang fietsplezier heeft iedere fiets onderhoud nodig. Matrabike stelt regelmatig onderhoud, minimaal één keer per jaar, verplicht om de 2-jarige garantieperiode te behouden. Onze fietsspecialisten voeren de onderhoudsbeurten aan uw fiets graag uit, zodat u uiteindelijk minder hoge reparatiekosten zult hebben en optimaal van uw fiets kunt genieten. Wilt u uw fiets aanmelden voor een onderhoudsbeurt? Breng hem dan langs in één van onze acht winkels, onze collega's zullen uw fiets dan aannemen en de mogelijkheden voor behoud van garantie met u doorspreken.
Onderhoudsproducten
Bent u op zoek naar onderhoudsproducten voor uw fiets? Neemt u dan eens een kijkje in ons assortiment aan onderhoudsproducten voor fietsen. Wellicht zit hier precies datgene bij wat u zoekt.
Vul een productnaam, merk of eigenschap in.