Wanneer u de fiets of accessoire alleen kunt reserveren dan betekent dit dat de fiets of accessoire niet direct uitleverbaar is. Uw bestelling is niet op het hoofdkantoor voorradig en zal vanuit de andere winkels worden teruggevraagd. Wanneer de bestelling retour is op het hoofdkantoor dan wordt uw fiets zo spoedig mogelijk geleverd. U zult telefonisch benaderd worden voor de levertijd. Normaliter worden de reserveerbare producten binnen 3 á 5 werkdagen uitgeleverd.
Om het voor u gemakkelijk te maken hebben wij een stappenplan gemaakt van de bestelprocedure.
Ja, u kunt uw bestelling kosteloos annuleren zolang deze nog niet is verstuurd, neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Wilt u uw bestelling annuleren nadat wij de bestelling naar u hebben verstuurd? Ook dat kan, u dient hiervoor de bestelling te weigeren aan de deur, deze komt dan retour naar ons magazijn. Indien wij al een betaling van u hebben ontvangen zorgen wij ervoor dat u het aankoopbedrag (na goed ontvangst van de retourzending) zo snel mogelijk terug ontvangt. Eventuele kosten die zijn gemaakt met het betalen via een Creditcard of een Rembours zending kunnen wij helaas niet vergoeden.
Ja, dit is mogelijk. Belt u gerust onze klantenservice als u uw bestelling wilt aanpassen. De klantenservice is telefonisch te bereiken op 0416-342012 of per mail klantenservice@matrabike.nl.
Ja, u kunt uw online bestelling na de betaalbevestiging gratis afhalen in één van onze winkels in Nederland en België.
Ja, u kunt bij ons met "De Nationale Fietsbon" betalen. Dit is mogelijk in onze winkels. Indien u via de webshop wilt bestellen, kunt u de bon per post naar ons opsturen: Matrabike B.V. t.a.v. Marketing, Gompenstraat 21, 5145 RM Waalwijk.
Ja, in onze winkels in België (Rumst en Sint Martens Latem) kan er betaald worden met Ecocheques en Eco Pass.
U betaalt bij Matrabike via een SSL-beveiligde verbinding. Een uitgebreid overzicht van de betaalmethodes kunt u vinden op de pagina betaalmogelijkheden.
Betaalmogelijkheden:
iDeal
Creditcard (VISA, Mastercard, Meastro)
Mister Cash
Overboeking
Bancontact
KBC
Rembours (€14,95 toeslag)
Bent u benieuwd wanneer uw bestelling wordt bezorgd? Klik dan hier voor een overzicht van de bezorgdagen en bezorgtijden.
Let op: wij bezorgen niet op de Waddeneilanden.
Ja, wij bezorgen elektrische fietsen volledig gemonteerd gratis bij u thuis. Wij nemen telefonisch contact met u op voor de exacte leverdatum.
Let op: wij bezorgen niet op de Waddeneilanden.
Ja, wij bezorgen uw fiets ook in België. Bestellingen boven €25 euro worden gratis bezorgd.
Ja, wij bezorgen uw fiets ook op zaterdag.
Let op: wij bezorgen niet op de Waddeneilanden.
Ja, alle bestellingen boven de € 25 euro bezorgen wij in Nederland en België.
Let op: wij bezorgen niet op de Waddeneilanden.
Bij Matrabike leveren wij alle fietsen inclusief accessoires rijklaar bij u thuis af wanneer u daarvoor gekozen heeft in de checkout (montagekosten: €29,95 - normale fiets, €39,95 - elektrische fiets & €59,95 - elektrische bakfiets). De (bak)fiets ontvangt u dan volledig afgemonteerd bij u thuis.
Wanneer u niet voor de montagekosten kiest in de checkout kunt u ook zelf de fiets assembleren. Let op dat hierbij eventuele montagefouten niet binnen de garantie vallen.
Wanneer u niet heeft gekozen voor montage in de checkout zult u de volgende onderdelen moeten assembleren bij de volgende type fietsen
Elektrische fiets (85% afgemonteerd in doos geleverd)
Mountainbike/stadsfiets (90% afgemonteerd in doos geleverd)
Bij iedere fiets zit een handleiding voor het afmonteren van uw fiets. U kunt ook onze montage filmpjes bekijken of een digitale montagehandleiding downloaden. Heeft u na het lezen van de handleiding of het bekijken van de montagefilmpjes nog hulp nodig bij het monteren? Neemt u dan contact op met onze klantenservice, zodat we u verder kunnen helpen.
U kunt online het tijdstip van bezorging bekijken. Hiervoor krijgt u een e-mail met daarin de verzendgegevens.
Ja, u kunt tijdens de bestelprocedure een ander afleveradres voor bezorging aangeven.
Let op: wij bezorgen niet op de Waddeneilanden.
Tijdens de bestelprocedure kunt u zelf een voorkeursdag aangeven waarop u uw bestelling thuis wilt ontvangen. Let op: dit is geen definitieve leverdatum. Er wordt contact met u opgenomen voor de exacte leverdatum.
Onze fietsen worden in een transportdoos geleverd en zijn voor 95% afgemonteerd.
Voor alle gemonteerde (elektrische) fietsen wordt er telefonisch contact opgenomen om een exacte leverdatum af te spreken.
Fietsen vanaf bandenmaat: 12" / 14" / 16" / 18" / 20"
Transporteur: DHL pakketservice
Wanneer u tijdens uw bestelling een mobiel telefoonnummer heeft ingevoerd wordt u per SMS op de hoogte gehouden van de levering van uw bestelling. Heeft u geen mobiel telefoonnummer ingevoerd, dan wordt u per mail op de hoogte houden via het e-mailadres wat u heeft ingegeven tijdens uw bestelling.
Alle bestellingen boven de €25 euro bezorgen wij in Nederland* en in België bij u thuis. Is het totaalbedrag lager dan €25 euro, dan berekenen wij €6,95 euro bezorgkosten.
* Wij bezorgen niet op de Waddeneilanden.
Matrabike biedt samen met ANWB de beste fietsverzekering aan. Deze verzekering is als beste getest door de Consumentenbond.
U leest er alles over op onze verzekeringspagina.
U heeft een fietsverzekering via Matrabike afgesloten bij Unigarant, ENRA of ANWB en uw fiets is gestolen?
Volg dan het stappenplan hieronder:
Het framenummer van uw fiets kunt u vinden op de trapas aan de onderkant van de fiets. Een framenummer kan bestaan uit cijfers en letters maar dit is afhankelijk van het merk fiets.
In enkele gevallen kan het zijn dat het framenummer zich op de zijkant van het frame (onderaan) bevindt, of langs het balhoofd. (balhoofd = daar waar uw stuur in het frame gemonteerd zit)
Het sleutelnummer staat op de fietssleutel en bestaat meestal uit 6 cijfers.
Om uw framemaat te bepalen staat er achter iedere framemaat een lichaamslengte indicatie. U kunt ook gebruik maken van onze framemaatcalculator om de juiste framemaat te berekenen.
Bij Matrabike leveren wij alle fietsen inclusief accessoires rijklaar bij u thuis af wanneer u daarvoor gekozen heeft in de checkout (montagekosten: €29,95 - normale fiets, €39,95 - elektrische fiets & €59,95 - elektrische bakfiets). De (bak)fiets ontvangt u dan volledig afgemonteerd bij u thuis.
Wanneer u niet voor de montagekosten kiest in de checkout kunt u ook zelf de fiets assembleren. Let op dat hierbij eventuele montagefouten niet binnen de garantie vallen.
Wanneer u niet heeft gekozen voor montage in de checkout zult u de volgende onderdelen moeten assembleren bij de volgende type fietsen
Elektrische fiets (85% afgemonteerd in doos geleverd)
Mountainbike/stadsfiets (90% afgemonteerd in doos geleverd)
Bij iedere fiets zit een handleiding voor het afmonteren van uw fiets. U kunt ook onze montage filmpjes bekijken of een digitale montagehandleiding downloaden. Heeft u na het lezen van de handleiding of het bekijken van de montagefilmpjes nog hulp nodig bij het monteren? Neemt u dan contact op met onze klantenservice, zodat we u verder kunnen helpen.
Bij de levering wordt een korte beschrijving bijgeleverd om de fiets rijklaar te maken. Hiervoor is geen specifieke kennis nodig, een inbussleutel, schroevendraaier en steeksleutel voldoet. Na het monteren/vastzetten van het stuur, pedalen, zadel en in enkele gevallen het voorwiel is de fiets gereed voor gebruik.
Indien u niet beschikt over gereedschap, kunt u de fiets ook laten monteren. De kosten voor het monteren van een kindefiets is € 25,- en montage van overige fietsen € 35,-
Extra hulp nodig klik dan hier voor onze instructiefilms
Vrijwel alle e-bikes hebben een gewicht van 25 kilo. Het maximale gewicht is bij elke fietsendrager verschillend lees daarom goed de gebruiksaanwijzing om dit te kunnen hanteren. Naast de maximale belasting van de fietsendrager heeft de auto ook een maximale kogeldruk. Dat is de maximale verticaal last op de kogel van de trekhaak. De meeste auto’s hebben een maximale kogeldruk van 75 kg wat meer als genoeg is om 2 E-bikes mee te vervoeren. Let wel op dat kleinere auto’s vaak een maximaal kogeldruk aankunnen van 30 tot en met 50 kg. Daarnaast kunt u om het gewicht te minimaliseren de accu van de fiets eruit halen en in de auto zelf vervoeren.
Wanneer u een review wilt schrijven over het aangeschafte product kan dit op de productpagina. Onderaan de pagina kunt u een review over de fiets achterlaten. Matrabike controleert reviews die binnenkomen op echtheid. Dat wil zeggen dat de review geschreven moet zijn door een klant van Matrabike.
Matrabike is al meer dan 25 jaar dé fietsenwinkel voor betaalbare fietsen in de rijwielbranche in Nederland en België. Matrabike heeft exclusieve contacten met Europese rijwielfabrikanten en heeft zich de laatste jaren sterk ontwikkeld in de verkoop van betaalbare fietsen. Door directe verkoop aan u als klant zonder tussenhandel kan Matrabike de laagste prijs garanderen.
Wij zullen het aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping overmaken op het door u opgegeven rekeningnummer. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Is de bestelling niet naar wens of wilt u de bestelling ruilen? U heeft online een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen om uw bestelling terug te sturen als deze niet naar wens is. U kunt ook eerst binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat u van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heeft u vervolgens 14 dagen om de producten te retourneren. Wij vragen u om hiervoor het "herroepingsformulier" in te vullen, deze heeft u per mail ontvangen bij uw bestelling. U kunt deze informatie ook vinden op de pagina "retourneren"
Ja, omruilen in de winkel is mogelijk. Ook wanneer u de fiets online heeft gekocht. Lees de voorwaarden hier.
Ja, u heeft recht op de wettelijke garantie op uw fiets. Daarnaast geldt er een fabrieksgarantie van 2 jaar op uw fiets. Deze garantie is enkel van toepassing wanneer u de fiets op een gedegen manier onderhouden heeft. Minimaal één maal per kalender jaar dient u uw fiets daarom een onderhoudsbeurt te laten geven door een fietsspecialist. Matrabike kan hierom vragen. Meer informatie over de garantie kunt u vinden op onze garantiepagina.
Ja, wij hebben een haal- en brengservice wanneer u niet in staat bent om uw reparatie zelf aan te bieden in één van onze winkels. Om hier gebruik van te maken kunt contact opnemen met onze klantenservice. Deze plant een ophaalafspraak met u in. De kosten hiervan zijn €35,- binnen Nederland en €47,50 binnen België voor een enkele rit (halen of brengen). Indien u een beroep op de wettelijke garantie doet en blijkt dat dit gegrond is worden alle kosten vergoed. Alle wettelijke garantiebepalingen worden beoordeeld en afgehandeld door onze service-afdeling.
Hieronder vindt u een tarievenlijst van de onderhoudsbeurten die Matrabike uit kan voeren voor u.
Onderhouds tarieven bekijken? Klik hier.
Werkwijze:
Mocht u de status willen weten van de reparatie dan kunt u dat doen door ons een mail te sturen; klantenservice@matrabike.nl of door ons te bellen.
Wilt u persoonlijk advies of heeft u een technische vraag, neem dan contact op met onze klantenservice.
Onze klantenservice zit voor u klaar op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur om al uw vragen te beantwoorden.
U kunt de klantenservice bereiken via mail op klantenservice@matrabike.nl of telefonisch 0416-342012.
Natuurlijk kunt u ook in één van onze filialen binnenlopen voor professioneel advies over onze producten. Onze verkoopspecialisten staat klaar voor.
Let u daarbij wel op de aangepaste openingstijden, deze vindt u hier.
Het framenummer van uw fiets kunt u vinden op de trapas aan de onderkant van de fiets. Een framenummer kan bestaan uit cijfers en letters maar dit is afhankelijk van het merk fiets.
In enkele gevallen kan het zijn dat het framenummer zich op de zijkant van het frame (onderaan) bevindt, of langs het balhoofd. (balhoofd = daar waar uw stuur in het frame gemonteerd zit)
Heeft u een technische vraag, neem dan contact op met onze technische dienst 0416-342012 of stel uw vraag per mail aan klantenservice@matrabike.nl.
Met carry-in garantie dient u uw fiets zelf aan te bieden bij één van onze winkels in Nederland of België. De medewerker in de winkel zorgt voor vervoer naar de service-afdeling waar onze monteurs uw reparatie zullen uitvoeren. Alle garantiebepalingen lopen dan ook via onze service-afdeling. U ontvangt een ontvangstbewijs wanneer u uw fiets in de winkel ter reparatie aanbiedt. Bewaar het ontvangstbewijs goed, u heeft deze nodig wanneer u uw fiets weer op komt halen. Bij eventuele vragen over de reparatie van uw fiets neemt onze technische afdeling telefonisch contact met u op.
Hier kunt u alles lezen over het gebruik van cookies.
Matrabike heeft het Thuiswinkel waarborg keurmerk, dit wil zeggen dat u op een veilige manier producten kunt kopen op de websites van Matrabike. Thuiswinkelwaarborg is het belangrijkste Nederlandse keurmerk voor bedrijven die via internet producten en/of diensten verkopen.
Ja, wij hebben winkels in Nederland en België. Een overzicht van onze winkels én openingstijden kunt u vinden op de winkelpagina.
Ja, dit is mogelijk. Als u contact opneemt met onze klantenservice zorgen wij ervoor dat uw bestelling klaar staat in de winkel naar uw keuze.
Ja, u kunt gratis een vrijblijvende proefrit komen maken in één van onze Matrabike winkels. Wij hebben winkels in Nederland en België waar u zonder afspraak een proefrit kunt komen maken. Wilt u zeker weten of de fiets waarmee u wilt proefrijden aanwezig is, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen u dan telefonisch graag verder.
Ja, u kunt uw online bestelling na de betaalbevestiging gratis afhalen in één van onze winkels in Nederland en België.
Een overzicht van onze winkels én openingstijden kunt u vinden op onze winkelpagina
Ja, de aanbiedingen in onze webshop zijn hetzelfde als onze winkels.
In de meeste gevallen zit er geen levertijd op de fietsen in de winkel, omdat er voldoende voorraad aanwezig is. Natuurlijk kan het voorkomen dat een model (tijdelijk) niet op voorraad is, maar wij doen ons uiterste best om dit te voorkomen. Ook onze elektrische fietsen zijn altijd uit te proberen in de winkels, wij streven ernaar om alle modellen E-bikes in de winkels op voorraad te hebben staan. De elektrische fietsen worden vanuit het hoofdkantoor volledig rijklaar gemaakt, naar uw wensen afgesteld met eventuele accessoires bij u thuis geleverd.
Vul een productnaam, merk of eigenschap in.