Een fiets of e-bike is een investering waar u lang van wilt genieten. Goed onderhoud zorgt ervoor dat uw fiets soepel blijft rijden, slijtage wordt verminderd en u niet voor onverwachte kosten komt te staan. Daarom bieden wij speciaal samengestelde servicepakketten aan, zodat u zorgeloos de weg op kunt.
Met onze servicepakketten weet u zeker dat uw fiets altijd in topconditie is. Of u nu een stadsfiets, elektrische fiets of bakfiets hebt, wij zorgen voor professioneel onderhoud en service op maat. Zo bespaart u op onderhoudskosten en profiteert u van extra service, zoals gratis halen en brengen en verlengde garantie. U kunt uw servicepakket eenvoudig online kiezen tijdens het afrekenen of direct meebestellen in onze winkels. Bestel uw servicepakket direct bij aanschaf van uw fiets en profiteer van maximale voordelen!
Wit u weten welk pakket het beste bij u past? Bekijk de voordelen in één oogopslag en kies het servicepakket dat aansluit bij uw behoeften.
Onze servicepakketten

Aanmelden reparatie of onderhoud
Aanmelden voor een onderhoudsbeurt of reparatie wanneer u een servicepakket heeft aangeschaft kan deze pagina. Doorloop vervolgens de volgende stappen:
- Open het registratieformulier in de gewenste taal;
- Vul de gegevens corresponderend met de servicepakkethouder in;
- Verzend het ingevulde formulier;
- Hierna ontvangt u een e-mail om een afspraak in te plannen voor het ophalen van de fiets;
Voorwaarden
- Het servicepakket is gekoppeld aan u als persoon en dus niet overdraagbaar.
- Mankementen als gevolg van slijtage vallen nooit onder de garantie. Voorbeelden van slijtageonderdelen zijn: banden, remmen, fietskettingen, versnellingen, etc. Mankementen aan slijtageonderdelen worden wél zoveel mogelijk voorkomen door regelmatig onderhoud.
- Verminderde accucapaciteit valt niet altijd onder de fabrieksgarantie of verlengde garantie. Afname van 10% per jaar tot een minimumniveau van 70% van de accu (na drie jaar gebruik) wordt als normaal beschouwd.
- Uw recht op fabrieks- en verlengde garantie is afhankelijk van regelmatig onderhoud aan uw e-bike. Dit betekent dat uw e-bike minimaal één keer per jaar, of na elke 500 kilometer, een onderhoudsbeurt nodig heeft (voor E-bakfietsen geldt; minimaal één keer per jaar, of tussen elke 250 en 500 kilometer).
- De onderhoudsbeurten moeten worden uitgevoerd binnen de voorgeschreven termijnen die horen bij het door u gekozen servicepakket.
Termijnen waarin onderhoudsbeurten afgenomen moeten worden
Basic
Niet van toepassing.
Comfort
Eerste onderhoudsbeurt binnen het eerste jaar na aankoop.
Superior
Eerste onderhoudsbeurt binnen het eerste jaar na aankoop. Tweede onderhoudsbeurt binnen het tweede jaar na aankoop.
Let op: Onderhoudsbeurten die niet tijdig worden ingepland, kunnen op een later moment niet meer worden ingehaald.
- Ondanks dat u recht heeft op de onderhoudsbeurten die u heeft aangekocht via het servicepakket blijft u zelf verantwoordelijk voor het tijdig inplannen van het benodigde onderhoud aan uw fiets.
- Hoewel het door u gekozen servicepakket een bepaald aantal onderhoudsbeurten omvat, bent u zelf verantwoordelijk voor het tijdig inplannen van voldoende onderhoud. Het benodigde aantal onderhoudsbeurten hangt af van verschillende factoren, zoals het aantal gereden kilometers, de weersomstandigheden en de intensiteit van het gebruik van uw fiets.
- Voor het onderhoud dat binnen uw servicepakket valt kunt u aanspraak maken op de gratis haal-en brenservice van Matrabike.
- De gratis haal en brengservice is alleen van toepassing binnen Nederland en België (met uitsluiting van de Waddeneilanden).
- Binnen de verlengde garantie van servicepakketten gelden de standaard garantievoorwaarden voor accu’s. Accu’s vallen niet langer onder (verlengde) garantie als ze niet goed zijn onderhouden. Goede zorg voor uw accu omvat het volgende:
- Neem de accu altijd mee naar binnen en bewaar deze op een droge plek, bij voorkeur bij een temperatuur boven 10°C.
- Berg de accu nooit helemaal leeg op en laad deze zo snel mogelijk weer op wanneer hij leeg is.
- Bewaar uw fiets bij voorkeur binnen en op een droge plek. Als dit niet mogelijk is, is het essentieel om een regenhoes te gebruiken.
- Let op: wanneer de fiets wordt overhandigd in een van onze winkels of bij onze chauffeurs dient u de pas te kunnen overhandigen aan het Matrabike personeel. Zonder de servicepas kunnen wij de reparatie/onderhoudsbeurt niet op basis van uw pakketvoordelen uitvoeren.
De algemene voorwaarden in dit document zijn opgesteld op 1-06-2023. Let op: deze voorwaarden kunnen in de loop van de tijd gewijzigd zijn. Voor de meest actuele en geldende versie van onze algemene voorwaarden verwijzen wij u naar onze website. Houd er rekening mee dat de voorwaarden die u nu heeft gelezen mogelijk afwijken van de huidige, actuele versie.